Pár nap és beköszönt a december, sőt vasárnap már elkezdődik az adventi időszak is. Bár már október elején integettek a csokoládé mikulások a "hiperszuperek" polcairól, és november 9-én kinyitotta kapuit a Vörösmarty téri vásár is, mi most kicsit csavarunk a dolgon és megnézzük, mi a helyzet zöldség-gyümölcs fronton a minden évben epedve várt karácsonyi reklámokat tekintve.
Kevesen tudják, - főleg mióta kivonult Magyarországról - hogy a Marks&Spencernek food, azaz élelmiszer részlege is van. Meg kávézó, étterem stb, de ezekhez már tényleg Nyugatra kell menni. Szóval van hami része, és anno itthon az Allee-ban található üzletben lehetett is kapni pár dolgot. Jobbára kekszeket, csokikat, lekvárt és teát. Természetesen az őshazájában ennél sokkal szélesebb a paletta amiből választani lehet, kis túlzással egy "luxus Tesco" benyomását kelti a magyar szemnek. Szóval az M&S idén úgy döntött, hogy ünnepi promóciójában arra keresi a választ, hogy mi az emberek kedvence étke az áruházlánc "special edition" karácsonyi termékei közül. Volt itt minden a szósztól kezdve, a karácsonyi pudingon át, a gyümölcsös kosárkáig. Nekem speciel még mindig a nem"szpesöl", de párját ritkító pisztáciás-mandulás cookies a favoritom, szóval aki a ködös Albionból tartana haza, nyugodtan hozhat nekem egy ládával! De ha már M&S reklám, természetesen idén ők se hagyhatták már ki Britannia gyakorlatilag egyetlen férfi szupermodelljét sem a reklámjukból, hiszen Az arcuk. Hölgyeim és hölgyeim, egy igazi "must have" darab, mosogató David Gandy! Ilyen férfit minden fa alá! :)
Na de térjünk vissza a zöldségekhez! Az Igazából szerelem óta szerintem reneszánszát éli Mariah Carey örökzöldje. Ha egy dalt, hát ezt tuti az összes tehetségkutató, szórakoztató műsor, pláza és rádió is műsorra tűzi. Na hát a Visa 19-re lapot húzott, és a zöldségestől kezdve, a péken át a trendi csávó cipőboltosig nem kell senkinek sok minden más karácsonyra, csak egy valami...
Nincs karácsony Kevin nélkül - nos ezt az Aldi 2016-ban lépte meg, mikor az ünnepi szezon kabalájának megteremtette Kevint, a répát. Olyan sikeres volt a projekt, hogy egy évvel később már megszületett párja is, Katie - még jó, hogy nem a Willy nevet kapta Kevinünk a keresztségben -, idén pedig már bővült is a család, három lurkóval - hm...vajh véletlen, hogy idén született a harmadik csemete Vilmos hercegéknél is?! -, apu pedig hol hősiesen megmenti a családot a gonosz paszternáktól, hol pedig anyuból lesz "Hamupipőke". A kis animált répák tényleg annyira népszerűek, hogy már plüssfiguraként is meg lehet őket kapni, a nevezett áruházláncnál. Bár majdnem ilyen H&M+Balmain hisztéria méreteket öltött, hiszen ha azt nézzük, hogy a november 22-én a boltok polcaira került figurák már most gyakorlatilag hiánycikknek minősülnek, és még az eBay-en is lehet rájuk licitálni, nincs min csodálkozni. Kíváncsian várjuk, jövőre hova lehet még ezt fokozni, minket kilóra megvett! :D
Hogy maradjunk a répánál...Nem hittem volna, hogy én zöldséget egy McDonald's reklámban fogok látni reklámozni?! Pedig bizony, idén a jó öreg Santa Claus is a mekiben áll meg, hogy miután ő degeszre tömte magát sütivel és tejjel a fél világot átszelve - tuti diabétesze van az öregnek, csak jól titkolja... - azért Rudolfnak is hozzon valami harapnivalót, mégis csak messze van az az Északi-sark...
Ezzel végére is értünk zöldséges körképünknek a karácsonyi reklámokon belül. Sajnos, nem sajnos, nem ez az az ünnep, amikor a "hű de jó a kelbimbó" a hívószó, pedig amúgy jó a kelbimbó, főleg ha Nigella receptje után csináljuk. De ahogy láthattuk, nem kell a szomszédba menni egy kis zöldségért, és kreativitásért. Zárásként, bár köze nincs a zöldségekhez, gyümölcsökhöz, de megosztanánk az idei John Lewis&Partners karácsonyi reklámját, mert a dalt szeretjük, és hát ugye sose lehet tudni miből lesz a cserebogár, avagy a zöldséges!