Ezeket edd, ha vízre van szükséged!

26 éve már, hogy március 22-ét kinevezték a víz világnapjának. Ezen jeles nap célja, hogy felhívja a figyelmet a víz fontosságára és a Föld édesvíz készleteinek veszélyeztetettségére. A 2019-es világnap szlogenje pedig nem más, mint „Vizet mindenkinek!”, amely kiválóan érzékelteti, hogy a mai világban mekkora kihívás a Föld összes lakóját friss ivóvízhez juttatni. A víz 2019-es világnapja alkalmából összegyűjtöttük Nektek az öt legmagasabb víztartalmú gyümölcsöt!

5. Őszibarack – Víztartalom: 88%

pexels-photo-220911_1.jpeg

Édes, lédús és nagyszerűen hidratál. Hámozva is fogyasztható, viszont aki igazi energiabombára vágyik, az jobban teszi, ha meghagyja a bőrét. Az őszibarack igen jó stresszoldó, illetve csökkentheti a szív- és érrendszeri bajokat.

 

4. Eper – Víztartalom: 91%

strawberries-red-fruit-royalty-free-70746.jpeg

Szinte mindannyian egyetérthetünk abban, hogy az eper az egyik legfrissítőbb gyümölcs. 91 százalékos víztartalma mellett rengeteg benne az ásványianyag. Edzés után például az egyik legjobb energia regeneráló. Nagy mennyiségű K-vitamin és magnézium tartalma javítja a a csontok egészségét, továbbá a vérnyomás kiegyensúlyozásához.

 

3. Görögdinnye – Víztartalom: 92%

pexels-photo-1068534.jpeg

Valószínűleg Neked is ez az első gondolatod, amikor a nyári forróságban valami frissítőt keresel. Ahogy az angol nyelvű „watermelon” is sejteti, a dinnye tele van vízzel. Jelentős A, C és B6-vitamintartalma miatt jó hatással van a szívre, valamint a hajra, illetve bőrre.

 

2. Paradicsom – Víztartalom: 94%

pexels-photo-533280.jpg

Amellett, hogy bővelkedik az ásványianyagokban, igen magas a víztartalma is. A paradicsomot is sokféleképpen lehet élvezni, legyen szó akár salátás, szendvicses vagy nyers fogyasztásról. Erős hidratáló hatása mellett táplálja a bőrt is, valamint magas káliumtartalma miatt szabályozhatja a vérnyomást is.

 

1. Uborka – Víztartalom: 96%

food-vegetables-cucumbers.jpg

Igen, a közhiedelemmel ellentétben az uborka botanikai definíció szerint valójában gyümölcs. Az uborka 96 százalékos víztartalmával leköröz minden zöldséget ebben a mezőnyben. Amellett, hogy a meleg napok egyik legjobb szomjoltója, remekül hidratálja és tölti fel energiával a szervezetet. Magas rosttartalma jótékonyan hat az emésztésre, valamint csökkentheti a vesekövek kialakulásának kockázatát. Továbbá kicsit sem elhanyagolható tényező, hogy az uborkaszeletek közkedvelt arcbőr ápolók a hölgyek körében.