TSZ helyett internet, avagy így változtatta meg az e-kereskedelem az életünket

Az internet berobbanása a mindennapjainkba végérvényesen megváltoztatta a világot. Egy Shakespeare korabeli polgár egész élete során összesen nem találkozott annyi információval, mint amennyi egy mai internetes napilap főoldalán található. Manapság pedig okoseszközök özöne vesz minket körül, az információ végtelen mennyisége pedig csupán egy gombnyomásra van a nap 24 órájában, az év minden egyes napján.

pexels-photo-919436.jpeg
Sehol sem érezhető ez a változás olyan erőteljesen, mint a kereskedelemben, éppen ezért csupán idő kérdése volt, hogy az online piacterek világa a mezőgazdaságban is teret nyerjen. A magyar fejlesztésű Zöldséges.com megjelenéséig pedig még nem volt példa arra, hogy egy oldal közvetlenül a fogyasztóval köthesse össze a mezőgazdasági termelőt.

pexels-photo-974314.jpg
Tehát miért forradalmi a Zöldséges.com? Elsősorban azért, mert napjainkban egy termék versenyképességét már nem csak az egyedisége határozza meg, hanem inkább az adott termék internetes fellelhetősége. Hiába a fizikai távolság, az internet mindent és mindenkit összeköt. Ma már a világ egyik legtermészetesebb dolga, hogy az internetes piactereken keresztül mindössze pár kattintással rendelhetünk meg a világ bármely tájáról szinte bármit. Az előrejelzések szerint az e-kereskedelem a következő öt évben több változást fog hozni a világba, mint amennyinek az elmúlt száz évben összesen tanúi lehettünk. Megállás nélkül születnek az újabbnál újabb lehetőségek és cserélődnek le a hagyományos kereskedelmi megoldások, amelyekkel a termelőknek is lépést kell tartaniuk, ha életben szeretnének maradni.

kepkivagas76.jpg
Míg a hagyományos kereskedések egyre kevesebb forgalmat generálnak, amely sokukat kényszeríti bezárásra, addig az e-kereskedelem jelenti a kereskedelem következő evolúciós állomását. Ahogyan pedig a modern technológiák és különböző okoseszközök még jobban a mindennapjaink szerves részeivé válnak, úgy alakítja át az e-kereskedelem a fogyasztók vásárlási szokásait is. Az egyre szélesebb termékkínálat, a jobb árak és az extra kényelem minden eddiginél fontosabbá vált a vásárlók számára.

pexels-photo-264537.jpeg
Szolgáltatásunk megjelenésének másik oka a külföldről importált zöldségek és gyümölcsök túlságosan nagy jelenléte a hazai boltokban. Ezzel szembemenően, a Zöldséges.com közvetlenül a magyar gazdák és azon vásárlók számára jött létre, akik – velünk együtt –, büszkén hisznek a hazai termesztésű mezőgazdasági termékek értékében. Ehhez pedig egy olyan internetes piacteret biztosít, ahol bárki meghirdetheti termékeit és közvetlenül a fogyasztónak adhatja el azokat, melynek hatására lényegesen lerövidül a termékek útja a termelő és a vásárló között. Így a hazai termelők korrekt, felvásárlási áron felül értékesíthetik a termékeiket, a fogyasztók pedig elsőkézből jutnak frissen termesztett magyar mezőgazdasági termékekhez.

healthy-vegetables-restaurant-nature.jpg
Érdemes akár már a fán befotózni a gyümölcsöt és feltölteni a Zöldséges.com-ra? Naná, hogy érdemes. A kérdés nem ez. Az igazi kérdés: le tudjuk-e szedni addig, amíg megveszik az összeset?