A Zöldséges

Kikapcsolhatatlan piac, ami mindig nyitva van

Több százan élnek ezzel a lehetőséggel, viszont még így is kevesen...

2020. június 16. - Zöldséges.com

A koronavírus előtt is voltak lehetőségek, de most egyre több az olyan webshop szolgáltatás, ami a helyi eladásokat akarja szorgalmazni. De melyik a legjobb lehetőség és mire kell figyelni?

 

1. Mindig figyeljünk, hogy pontosan mit kérnek!

grocrw.png

Vannak weboldalak, amiknek az elsődleges bevétel forrásuk az, hogy Te felregisztrálsz és a megjelenítésért pénzt kérnek. Ez talán még nem is lenne probléma, DE

tudni kell más forrásból is, hogy a weboldalnak jó híre van (Facebookon akár) és hosszabb úton az ilyesféle megjelenítés nem válik ellenére a hasznunknak. A szezonális gyümölcs termesztőknek például nem biztos, hogy szüksége van arra, hogy havonta fizessen egy webshopért.

Gyakori eset, hogy a weboldal "ingyenes regisztrációt" hirdet, de az oldal tényleges használhatóságáért pénzt követel. Figyeljünk oda, hogy a legköltséghatékenyabb opciót válasszunk, ami minden igényünket kielégíti.

2. Mennyit számol fel?

moneys.png 

A regisztráció, a termékfeltöltés megtörtént. Feltöltöttük a termékünket 2000 forintért és azon kapjuk magunkat, hogy a.) 1000 forinttal többe került vagy b.) 1000 forinttal kevesebbet kaptunk. Miért?

A weboldal elsődleges bevétel forrásuk az ELADÁSOD. Tiszta sor, ők adnak egy helyet, ahol értékesítheted a termékeidet az ő közönségükkel és csak annyit kérnek cserébe, hogy bizonyos százalékot felszámolnak. A probléma itt abból adódik, hogy amikor irreális árakról beszélünk az eladó piacon ne a gazdára gondoljunk lugasként, hanem a továbbértékesítő weboldalra. Hozzá kell tenni, hogyha az oldal biztosít plusz szolgáltatásokat, mint a kiszállítás, csomagolás, akkor a rászámolás érthető. 

Pontosan tudakoljuk meg, hogy az oldal milyen szolgáltatásokat ad és ezt mi milyen módon fizetjük ki.

3. Van-e lehetőség kitűnni vagy egy leszek a sok közül?

 attenzion.png

A legkülönlegesebb paradicsom nő a kertjében, akkora mint az öklöm, finom és lédús. Felteszi az internetre, de elveszik a sok termék között. Az idő telik és lehet meg fog rohadni. Ki itt a hibás? 

A paradicsom nem képes magát eladni (még). A gazdának az volt a célja, hogy pénzzé tegye a paradicsomját. A weboldal nem adott lehetőséget arra, hogy kibontakozzon a termék maga.  A igazi probléma az, hogy a gazda kapkodhat bármerre, kapálhat jobban és tehet szert informatikai tapasztalatokra, a weboldal maga nem nyújtott kiemelés lehetőséget, tehát a gazda nem tűnhet ki egyénileg. A személyre szabhatóság hiánya sok helyen problémát okoz, hiszen lehet a jó bornak nem kell cégér, de honnan tudom, hogy lehet ott venni bort?
Olyan dolgokra kell itt gondolni, hogy van-e az oldalon pl.: megosztás gomb, képfeltöltés, bemutatkozás stb.
Válasszunk olyan online piacteret, ahol ezek a lehetőségek adottak!

4. Segítőkezet ad vagy megköti a kezed?

 helpinghandzz.png

Sok gazdával beszélek nap mint nap és az egyik kedvenc kérdésem tőlük:
"-Szeretnék feltölteni 3 kg kiszerelésben paprikákat, ugye ezt szabad?" 

A válaszom természetesen az, hogy persze. Ahogy jól esik. Mint kiderült számomra sok helyen hihetetlen megszabások érik a gazdát azzal kapcsolatban, hogy szeretne értékesíteni. Meg van mondva nekik, hogy mit szabad és mit nem. Ez egy bizonyos pontig természetesen nem baj, viszont az érme másik oldalán ott van egy segítségre szoruló gazda, aki egyszerűen csak értékesíteni akart 3 kg paprikát online, de nem lehetett valamilyen okból.

Figyeljünk oda: a legtöbb oldal szerződést köt velünk és van olyan, hogy a benne rejlő feltételek nehezen teljesíthetőek. Választásunk olyan oldalra essen, ahol átláthatóak ér korrektek a feltételek.

5. Az érdekünket veszi figyelembe az oldal? 

 boritto.png

Ma már nehéz azt mondani, hogy nem minden a pénzről szól, de mi a Zöldséges.com-nál lehetőséget láttunk, amikor kimondtuk: "Gazdák az interneten".

 

A járvány időszak sok webshopnak adott táptalajt. Sokak annak reményében, hogy ilyesfajta szolgáltatás fenntartása hoz a konyhára pénzt. Néhányuk felkészületlenül indított és olyan ígéreteket tesz, amikor súrolják az álomvilág peremét. Nem baj - kell, hogy legyen víziónk, célunk. A gazda is jól tudja, hogy lehet paradicsomot vetett el, de ki tudja milyen időjárás lesz, attól független az ő célja is az, hogy minden úgy alakuljon, ahogy elképzelte. Mi is ezt szeretnénk.

2018 óta vagyunk a terepen és sok trendet láttunk. Egyre jobban nő a szerepe az internetes vásárlásoknak: online veszünk jegyeket, bútorokat, filmeket, de még traktort is. Miért ne vásárolnánk az interneten zöldséget és gyümölcsöt? Miért ne ismernénk meg környékünk legjobbjait pár kattintással? Miért nem alakítunk ki egy olyan közösséget az internet gazdáiból, akik stoppot tudnak parancsolni az import áruknak?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://azoldseges.blog.hu/api/trackback/id/tr5815741990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása