7 érv a cseresznye mellett

A cseresznyét szinte mindenki imádja. Főleg, ha az friss, zamatos és egészséges. De vajon a cseresznye tényleg jó-e a szervezetnek? Lelőjük a poént: igen. Százszorosan igen. A cseresznye nem csak a gyümölcsök között tartozik a legegészségesebbek közé, de még az élelmiszereken belül is dobogós helyen van. Egy csészényi cseresznye, vagyis körülbelül 20-21 szem kevesebb, mint 100 kalóriát tartalmaz, viszont a napi C-vitamin szükséglet 15 százalékát fedezi. Azonban itt van még 7 érv, amiért kifejezetten ajánljuk a cseresznyét.

 1. Bővelkedik antioxidánsokban

cherries-fruits-sweet-cherry-cherry-harvest-162804.jpeg

Mindannyiunk kedvenc kicsi és piros gyümölcse az antioxidánsok és a különböző gyulladáscsökkentők egyik legismertebb hordozója. Ebből adódóan lassítja az öregedést és megakadályozza a krónikus betegségek kialakulását – beleértve a rákot, az Alzheimer-kórt, a szív- és cukorbetegséget, illetve az elhízást.

 

 2. Véd a cukorbetegség ellen

pexels-photo-175727.jpeg

A cseresznyében található gyulladásgátlók segítenek a tested egészségének megőrzésében, arról nem is beszélve, hogy a cseresznye glikémiás indexe jóval alacsonyabb, mint sok más gyümölcsé. Lefordítjuk, mit jelent ez: a cseresznye nem borítja fel az vércukor- és inzulinszintet. Ezáltal védelmet biztosít a cukorbetegség kialakulása ellen, illetve akár karban is tarthatja azt.

 

 3. Elősegíti a minőségi alvást

pexels-photo-1178610.jpeg

A cseresznye azon kevés élelmiszerek egyike, amely melatonint tartalmaz. A melatonin az a hormon, ami biztosítja az alvás-ébrenléti ciklusok szabályozását. Egy nők és férfiak körében egyaránt végzett kutatás kimutatta, hogy 226 gramm cseresznye elfogyasztását követően egy órával és 24 perccel növekedett meg az alávisidő.

 

 4. Enyhíti az ízületi gyulladást

pexels-photo-533295.jpeg

Számos tanulmány kimutatta, hogy a cseresznye fogyasztása előnyös az osteoarthritisben (csont-ízületi gyulladás) szenvedők számára. A cseresznye vagy a 100% -os cseresznyelé rendszeres beiktatása az étkezésbe vagy a rágcsálnivalókba segíthet csökkenteni az ízületi fájdalmat.

 

 5. Csökkenti a köszvény kialakulásának kockázatát

pexels-photo-1122275.jpeg

Világszerte sok-sok millió felnőtt szenved köszvényben. Ez az ízületi gyulladás akkor lép fel, amikor a húgysav az ízületekben kristályosodik, ez pedig fájdalmat és duzzanatot okoz. Egy vizsgálat során a köszvényes betegek, akik mindössze két napig fogyasztottak cseresznyét (friss gyümölcs, cseresznyekivonat és gyümölcslé formájában), 35%-kal alacsonyabb köszvényesedési kockázatot mutattak, mint azok, akik nem.

 

 6. Csökkenti a koleszterint

cherries-fruits-sweet-cherry-cherry-jam-162900.jpeg

Kutatások kimutatták, hogy a cseresznye alapú gyümölcslé fogyasztása segíthet a teljes koleszterinszint csökkentésében, beleértve a „rossz” típusú LDL-t is. Ez azért is fontos, mert a koleszterinszint 1%-os csökkenése 2%-kal csökkenti a szívbetegségek kockázatát. A magas szintű LDL pedig különösen aggasztó tényező a szívroham kockázatával kapcsolatban.

 

 7.Csökkenti az edzés utáni fájdalmat

pexels-photo-1394423.jpeg

A cseresznye csökkenti az edzést követő izomfájdalom intenzitását és segíti az izmok helyreállítását. A cseresznye, illetve az abból készült gyümölcslé nem véletlenül népszerű a profi versenysportolók körében, de bárki számára jótékony hatással bír, aki rendszeresen folytat aktív sportokat.