Így diétázz az ünnepek után!

A diéta megtartása az ünnepi időszakban rendkívül nagy kihívás. Bármerre is nézünk, mindenhol csak igazi vágykeltő finomságokkal találjuk szembe magunkat. Azonban a január eljöttével itt az ideje, hogy a szebbnél szebb színekben pompázó karácsonyi égőket felváltsa talán az egyik legnépszerűbb újévi fogadalom: a diéta! Ennek alkalmából összegyűjtöttünk öt jó tanácsot, amelyek betartásával frissen, fürgén, egészségesen indulhattok neki az új évtizednek!

1. Fogyassz meleg vizet!

Woman Drinking Water

A meleg víz ivása az egyik legjobb folyadékbeviteli módszer, amely az ünnepi időszakot követően segít visszanyerni testünk ideális súlyát. A megfelelő mennyiségi meleg bevitele a szervezetbe számos egészségügyi és fogyási előnnyel jár, ugyanis amellett, hogy nem tartalmaz szükségtelen kalóriát, fokozhatja az anyagcserét is. A megfelelő eredmény elérése érdekében javasoljuk, hogy egy pohár melegvízbe csepegtess néhány csepp citromlevet. Így szervezeted kiszivárogtathatja különféle toxinokat és elindítja az anyagcserét is.

2. Felejtsd el a forró csokit!

Chocolate in Mug

Hangozzon ez akármilyen könyörtelenül is, a forró csoki sajnos a legrosszabb ital, amelyet a diéta ideje alatt csak fogyaszthatunk, ugyanis tele van kifejezetten nehezen elégethető kalóriákkal. A karácsony utáni súlycsökkentés érdekében tehát egy időre tartózkodnunk kell a forró csokoládétól, hogy szervezetünk anyagcseréjének elősegítésével minél hatékonyabban segíthessük elő ideális súlyunk visszanyerését. Ehelyett érdemes inkább alacsony kalóriatartalmú meleg italt választanunk. Ilyen például a meleg víz fahéjjal, sáfránnyal tejjel, fekete borssal vagy kurkuma tejjel.

3. Csak semmi alkohol!

Empty wine bottle

Az ünnepi szezon idején sokunkkal előfordulhat, hogy kicsit többször koccintunk, mint amennyit a hétköznapok során megszoktunk. Azonban a karácsony és az újév utáni méregtelenítés idején érdemes egy kis szünetet adnunk a májunknak, és egy kis időre mellőzni az alkoholfogyasztást a szokásaink közül. A túlzott alkoholfogyasztás látványos súlygyarapodást idézhet elő, mivel sokban befolyásolja az étkezési szokásainkat. Ezen felül számos koktél magas kalóriatartalmú keverőket és cukros szirupokat tartalmaz, tehát a fogyókúrás időszak alatt erősen javasolt erre is ügyelni.

4. Étkezz a nap elején!

Macro Photography of Grass With Water Dew

Az ünnepek alatt sokan szeretjük száműzni a hálószobánkból a vekkert és kicsit tovább aludni, mint ameddig a hétköznapokban szoktunk. A kielégítő mennyiségű alvásnak kétségkívül megvannak az előnyei, azonban hosszútávon a sokáig alvás felboríthatja az étkezési szokásainkat és hatással lehet a biológiai óránkra is. A téli súlycsökkentéshez érdekében tehát javasolt erőfeszítéseket tennünk a nap korai szakaszaiban történő étkezésre. Ennek tekintetében érdemes kifejezetten tartózkodni a késői órákban történő nassolástól és a magas kalória- vagy szénhidráttartalmú ételektől.

Ehelyett azt javasoljuk, hogy minden főétkezés legyen meg este hétig bezárólag, hogy serkenhessen az emésztés és csökkenhessen testünk súlya.

Szintén járató út lehet, ha befejezzük a vacsorát este hét óra előtt, majd előkészítünk egy maroknyi mandulát vagy valamilyen alacsony kalóriatartalmú levest arra az esetre, ha az éjszakai órákban mégis ránk törne az éhség.

5. Zöldség és gyümölcs minden mennyiségben!

Variety Of Vegetables On Display

Az ünnepek után sokunknak különösen nehéz lehet visszaszökkenni a hétköznapi, némileg konszolidáltabb étkezésbe.

A fogyni vágyok számára az a legideálisabb, ha alacsony kalóriatartalmú ételekkel nyerik el a teltség érzetet, ráadásul mindezt úgy, hogy vitaminokat és juttatnak a szervezetükbe. Erre pedig nincsi is jobb megoldás, mint a megfelelő mennyiségű zöldség és gyümölcs fogyasztása.

Érdemes készleteket előkészíteni alacsony kalóriatartalmú és negatív kalóriatartalmú zöldségekből, majd beépíteni őket étkezésükbe annak érdekében, hogy hosszabb legyen meg a teltség érzetünk.

Sok fogyókúrázó számára nehéz lehet az ünnepi súly leadása, ezért fontos reális célokat kitűzni magunk elé. Éppen ezért utolsó és egyben legfontosabb tanácsunk az, hogy reális célokat tűzzünk ki. Ügyelj arra, hogy rendszeresen ellenőrizd a testsúlyodat, vigyázz a naponta fogyasztott kalóriaszámra, és ha a helyzet úgy hozza, mérsékelten is élveztheted az ünnepi csemegéket.